2010. július 20., kedd

A6M5c Zero type 52c (Academy 1:72)

A Zero kötelező darab minden makettezőnek. Olyan, mint a Smoke On The Water a gitárosoknak, aki nem tudja eljátszani, az nem is gitáros, aki még nem építette meg ezt a kis japán csodát, az nem is igazi makettező. (Na jó, ott van még a Bf-109, és a Spitfire is :)

Természetesen nem valamelyik csúcskittel kívántam kezdeni. Az Academy kittje olcsó és jó is. Meg kell mondanom, hogy nagyon jó. Ha nem lennének olyan vacak matricáik, nos, hajlanék rá, hogy az egyik legjobb készletek a beszerezhetők között. A dobozban gyönyörűen öntött alkatrészek sorakoznak. A műszerfal szerintem műgyanta minőségű. (Mondom én, aki sose látott még élőben műgyanta műszerfalat! Muhaha!) Az összeállítás szinte játék, minden gyönyörűen illeszkedik.

A kabin festéséhez M&M czink-chromate zöldet használtam, amúgy a gyártó is ezt ajánlja. A kabintetőt osztottan kapjuk, és elég jó minőségű ahhoz, hogy ne kelljen új tetőt húznunk.

A gép festése Gunze színekkel történt, IJN Green, valamint világosszürke színeket használtam. Fényes lakk felvitele – valamint száradása – után következett a matricázás. Ezen a maketten különben nem volt olyan sok bajom a matricákkal, mint mondjuk később a Hellcat esetében, szépen felmentek a helyükre. Talán csak annyi, hogy körbe kellett volna őket vágnom, és esetleg fehérrel aládolgozni, hogy szebb színe legyen. Na, majd ha 48-ban építem. Bár, lehet hogy akkor fújni fogom, amit csak lehet!

Következett a koptatás, adtam neki bőven M&M alumíniummal, hisz a japán gépek legendásan kopottak voltak, ugyebár.

Sajnos, mire fotózásra került a sor, több baleset is érte a kis makettet, a legfontosabb, hogy elhagyta az egyik futómű takarólemezét.

Élvezet volt építeni amúgy, és most olyan békésen elférnek egymás alatt itt a blogon, és egymás mellett a polcon a Hellcattel.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése